אדריכלות ועיצוב פנים

התכנית האדריכלית היא התוצר המעשי הראשון והחשוב ביותר בעבודת הבנייה שלכם. בין אם אתם בונים מחדש או משפצים, התכנית האדריכלית מהווה גירסה מוקדמת ומוקטנת של הפרויקט שלכם,
כפי שהוא יראה בסיום הבנייה.

על כן חשוב לוודא שהתכנית האדריכלית היא טובה ומקצועית ומשקפת נאמנה את הרצונות והשאיפות שלכם לגבי הנכס, הן מהבחינה העיצובית והן מהבחינה הפונקציונלית. לרוב, תכנית אדריכלית היא למעשה סט של מספר תכניות: תכנית בנייה )קירות ופתחים(, תכנית אינסטלציה, תכנית חשמל ותכניות נוספות בהתאם לסוג הפרויקט. חברת בנייה מקצועית תדע לקרוא ו ליישם את התכניות האדריכליות באופן מדויק, איכותי, עמיד ואסת טי, על מנת שמטרות התכנית יבואו לידי ביטוי בתוצאה הסופית על הצד הטוב ביותר.

תחום עיצוב הפנים הוא למעשה חלק ממקצוע האדריכלות. התחום התפתח בעשורים האחרונים וקיים כיום גם כשירות נפרד. עיצוב פנים איננו עוסק בתכנון מבנים שלמים וקונסטרוקציות נדל"ניות, אך כן עוסק ב כל התכנון הפנימי של מרחבים וחללים. על כן, לעיצוב פנים יש חשיבת עצומה בהליך הבנייה, ולמעשה בשארית חייו של הנכס. במסגרת עיצוב הפנים ניתן לקבוע את החלוקה הפנימית של המרחב , את מספר החדרים, גודלם ומיקומם, לתכנן מעברים ו פתחים ולהגדיר את הסוג והצורה של הקבועים בקירות (ארונות מטבח, כיורים וכלים סניטריים).
משום כך, בתכנית העיצוב יש לקחת בחשבון את מספר המשתמשים בנכס בהווה ובעתיד, את המטרות שהוא משרת, את הדינמיקה והצרכים היומיומיים במקום.

עיצוב הפנים עוסק גם בכל היבט הגימורים: סגנונות צביעה, חיפויים, ריצוף ו כיו"ב. השלב הבא בתהליך עיצוב הפנים הוא הריהוט, התאורה, מכשירי החשמל וכל האלמנטים החיוניים להכנת הבית לאכלוס מלא. תהליך הגימורים ו"הלבשת החלל", מחייב תשומת לב מיוחדת לאווירה הרצויה במקום וכמובן לטעם העיצובי האישי של בעליו.

אדריכלות ועיצוב פנים הם מקצועות רב תחומיים הכוללים התמחויות טכניות והנדסיות, לצד מיומנות וידע בתחום האומנותי. איכות העיצוב ת קבע את הפונקציונליות של הנכס, את המידה שבה הוא משרת את האנשים שבו, וגם את התחושה ואת האווירה בתוך המרחב.

מנעד סגנונות העיצוב בימינו הוא רחב מאוד, וישנם בשוק שפע של חומרים ומוצרים המאפשרים לבטא מגוון של גישות בעיצוב: ממינימליזם קלאסי, דרך עיצוב כפרי ועד וינטג' וסגנונות תקופתיים. ניתן גם לשלב באותו הנכס מספר סגנונות שונים, כל עוד נשמרת הרמוניה והתוצאה הסופית משרתת את בעלי הנכס וקולעת לטעמם.